جستجو

متن ترجمه آیتی ترجمه شهیدی ترجمه معادیخواه تفسیر منهاج البرائه خویی تفسیر ابن ابی الحدید تفسیر ابن میثم

141 امام ( ع ) فرمود : اَلرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ إِثْمُ اَلْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ اَلرِّضَا بِهِ « كسى كه به عمل گروهى راضى باشد چنان است كه گويى با ايشان در انجام آن كار همراه بوده است و بر هر كسى كه انجام دهنده كار نادرست مى‏باشد ، دو گناه است يكى گناه انجام دادن آن كار ، ديگرى گناه راضى بودن به آن . » وجه شبه شركت داشتن با آنان در خشنودى به آن عمل لازمه‏اش علاقمندى و ميل قلبى به آن كار و رابطه آن كار با طبع اوست ، امام ( ع ) از ورود در كار نادرست به دليل گناهانى كه در پى دارد ، برحذر داشته است : گناه انجام كار ، روشن است و اما گناه رضايت به كار ، از آن‏رو كه خشنودى به كار نادرست نتيجه علاقمندى به آن است پس چنين علاقه‏اى خود ، ناپسند و گناه است .